Przekop Mierzei Wiślanej
2. lutego 2020

Przekop Mierzei Wiślanej - zobacz film i zdjęcia z prac 23.01.2020

Od kilku tygodni trwają prace przy inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską". Po przekazaniu terenu Wykonawcy, czyli polsko-belgijskiemu konsorcjum firm NDI oraz Besix, budowa została wygrodzona. Na teren inwestycji weszła specjalistyczna firma, która zajęła się usunięciem tzw. obiektów ferromagnetycznych. Wśród pozostałości po II wojnie światowej były głównie łuski, naboje i skrzynki z amunicją. Na terenie inwestycji postawiono także zaplecze, czyli biura budowy.

Aktualnie w szerokim zakresie toczą się prace porządkowe oraz przygotowawcze, związane z wykonaniem nabrzeża rozładunkowego, zlokalizowanego w części morskiej przekopu. Rozpoczęły się dostawy materiałów na potrzeby wykonania nabrzeża. Na całym terenie wykonywane są też przygotowawcze prace ziemne. Potrwają one przez najbliższe miesiące.

- W lutym zacznie powstawać nabrzeże południowe (rozładunkowe), połączeniowe oraz część nabrzeża kanału żeglugowego – mówi Dominik Wróblewski, kierownik budowy z konsorcjum NDI/ Besix. Całość tego obiektu przeznaczona będzie na potrzeby dostaw drogą morską materiałów budowlanych. Chcemy zminimalizować przewożenie materiałów lądem.

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, kpt. ż.w Wiesław Piotrzkowski podkreśla, że organizacja ruchu podczas budowy jest dla Inwestora sprawą bardzo istotną – Przyświecają nam dwa kluczowe założenia, a mianowicie maksymalizacja transportu materiałów budowlanych drogą wodną oraz minimalizacja utrudnień w sezonie letnim.   

Inwestycja „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską cz. I" obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, nowy układ drogowy z ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą; budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym. Kanał żeglugowy ma mieć 1 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 metrów, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą konsorcjum firm NDI i Besix.​

inf. Urząd Morski w Gdyni

Galeria zdjęć: Przekop Mierzei Wiślanej - zdjęcia z prac przygotowawczych 23.01.2020

Galeria zdjęć: Przekop Mierzei Wiślanej - zdjęcia z prac przygotowawczych 23.01.2020

Komentarze:

Macie opóźnienia bo film i zdjęcia z 23 stycznia dopiero!! a na youtube jest już dostępny i bardzo obszerny film ponad 20 minutowy z 27 stycznia na kanale TOM !! także zrobić zdjęcia 3 lub 4 lutego i wrzucić na stronkę Dziękujemy ps Załóżcie kamerkę na żywo na tym budynku waszym na jakimś ze 20 metrowym maszcie ,cała POLSKA chce oglądać budowę !! :)) POZDRAWIAM:)

Chcemy kamere live 24h :) / 02.02.2020, 20:38
Racja chcemy to widziec przynajmniej raz w miesiacu wynajmijcie Toma dajcie mu za poniesione koszty jesli sami macie tyly w relacjach z budowy!!

Przekopowy / 03.02.2020, 08:50
Koszty wzrosly 20% przyznalo MGM i ZS , docelowo zamknie sie w dwoch milionach!?

ksiegowy / 04.02.2020, 09:42
Jak to miło popatrzeć. Dzięki. Brawo. Kamera live to dobry pomysł i wynajęcie Toma. Pasjonat, który będzie miał wsparcie dużo dobrego może zrobić dla promocji. To ultra ważne, bo tworzycie historię. A jeśli dacie się wyprzedzać z informacjami innymi, ktoś kiedyś może niefajnie zadziałać. Powodzenia

Bartek / 04.02.2020, 10:23
Szacunek dla TOMA za 16 0dcinek z dnia 3 lutego 2020 , jak zwykle ciekawy material!!

obserwator / 06.02.2020, 11:09
Jest juz 17 odcinek Toma o budowie przekopu!!

CIEKAWSKI / 09.02.2020, 09:49
Dzięki Tom

Bartek / 13.02.2020, 07:28
Biegaja tam jakies golasy pod brama? Polecam pare gum po posladkach, odechce sie obnazania w miejscu publicznym!!🚷

Guma / 14.02.2020, 10:04

Dodaj komentarz: