Przekop Mierzei Wiślanej

Aktualności

3. maja 2021
Powstaje nowa droga 501 na Mierzei Wiślanej. Pierwsze warstwy bitumiczne już zostały ułożone. Droga będzie przebiegać przez dwa nowe mosty - w ich rejonie oraz w podporach trwa wykonywanie zasilania, które pozwoli na naprzemienne zamykanie i otwieranie mostów. Dzięki temu zostanie zachowana ciągłość ruchu samochodowego. Intensywne prace toczą się też w obrębie Zatoki Gdańskiej, kanału żeglugowego czy sztucznej wyspy.
25. kwietnia 2021
20 kwietnia 2021 w Elblągu podpisana została umowa na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - część II". Ten etap kosztować będzie ponad 574 mln zł. Umowa obejmuje m.in. przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg
14. kwietnia 2021
Już coraz bliżej do zamknięcia obwodu sztucznej wyspy. Lada dzień zaczną się tam roboty narzutowe. Potrzebny do tego kamień hydrotechniczny przypłynie z Elbląga. Nie mniej dzieje się na obu falochronach, gdzie wkrótce będzie można wrócić do pogrążania ścianek szczelnych.
30. marca 2021
W marcu 2021 roku wykonawca pierwszego etapu budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, konsorcjum NDI/Besix, rozpoczął roboty żelbetowe na śluzie. Wyjątkowo prace wykonywano w nocy, ze względu na logistykę oraz wpływ wiązania betonu na konstrukcje poszczególnych elementów śluzy.
22. lutego 2021
Mimo silnych mrozów i mocnych opadów śniegu intensywność robót na budowie przekopu Mierzei Wiślanej nie maleje. Trwają prace narzutowe w części morskiej. Zakończono wykonywanie ścianki szczelnej, mikropali i wykopów pod pale CFA w śluzie Kanału Żeglugowego. Montowana jest konstrukcja stalowa obu mostów. Harmonogram robót uległ modyfikacji jedynie na sztucznej wyspie, ponieważ Zalew Wiślany zamarzł. Nie zagraża to jednak planowanemu ukończeniu prac.

(Strona 2 z 11)